Editie 16

Golden Award voor Webbel

Bij unanimiteit heeft de redactie van Bahhh besloten de Golden Award van Webbel aan Webbel zelf uit te reiken.

En ze verdienen het. Met het bovenstaande prentje zijn de heren van The Reference er schitterend in geslaagd om zichzelf de hemel in te prijzen door het uitreiken van niet één, geen tien, maar niet minder dan 50 webbeltjes...

Dat er in die selectie toevaligerwijs verschillende eigen producten zitten, is nog door de vingers te zien. Maar dat men onder de titel "review" bij Agfa (golden award), een tekst durft te plakken die rechtsstreeks uit een reclamefolder van het desbetreffende bedrijf is gescheurd, getuigd op z'n minst van een totaal gebrek aan vertrouwen in het inteligentieniveau van Internettend Vlaanderen.

Niet dat daar iets mis aan is. Dat inteligentieniveau overstijgt de massa niet, en die massa zit elke dag braaf voor hun licht en vertier gevend kastje, dat men televisie noemt. Maar we hadden van de heren van de Reference toch wel verwacht dat ze tenminste de moeite zouden doen om, als ze dan toch de middelmatigheid de lucht willen inprijzen, die keuze te funderen met iets meer dan:

The Agfa-Gevaert Group ranks among the world's leading photographic and imaging companies. Agfa (the short name for the Group) manufactures and markets a wide and innovative range of photographic and electronic imaging systems, particularly for photography, the prepress sector and medical imaging processes.

Die zeemzoete aanpak heeft nu tot gevolg dat je overal op het web gele michelin-mannetjes ziet opduiken, met of zonder bewegend voetje, en de lakonieke vermelding: bekroond met webbel-award. Dat binnen nu en een jaar elke homepage met zo'n ventje zit opgescheept, lijkt hen niet te deren.

Ons deert het dus wel...